loading...
سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین
حميدرضا گرشاسبي بازدید : 61 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،کارکنان و روحانیون مستقر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور بهم رسانیدند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در فامنین نیز همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در دفاع از قدس شریف و حقوق مردم مظلوم فلسطین برگزار شد.مردم این شهرستان در ساعت۱۱ از میدان آزادی بسمت مسجد اعظم حرکت کردند و با قرائت بیانیه پایانی مراسم خاتمه یافت.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 46 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در نشستی حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نظام مردمسالاری در حمایت از مستضعفین دانست.

وی حضور با شکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را حائز اهمیت و حساسیت بالایی در سطوح ملی و بین المللی برشمرد و اظهار داشت:اقشار مختلف مردم ولایتمدار فامنین،مداحان و هیئات مذهبی،کسبه و اصناف،روحانیون و طلاب،فعالین مساجد،فعالین فرهنگی و قرآنی و.. در روز جمعه ۱۱/۵/۹۲ ساعت ۱۱ صبح از مسجد جامع فامنین و ماماهان تا مصلی نماز جمعه را به حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی می کنند.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 68 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،جلسه توجیهی اجرای طرح تذکر لسانی در شهرستان فامنین در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با حضور فرماندار،جمعی از مسئولین ادارات،مسئولین هیئات مذهبی و کسبه برگزار شد.

حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی فامنین در سخنانی بر اهمیت اجرای طرح تذکر لسانی در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت:تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی فعال شهرستان و ایجاد گروههای تذکر لسانی در مناسبت های عزاداری بسیار با اهمیت است.در حالیکه انجام تمرین و مانور اصلی گروههای تذکر لسانی در ماه مبارک رمضان و محرم الحرام است.توجیه اعضاء شوراهای فریضتین و گروههای تذکر لسانی،برنامه ریزی آموزشی هیئات مذهبی را طلب می کند.

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به احیاء این فریضه واجب در اصناف و بازاریان،بیان داشت: اصناف و کسبه با توجه به ارتباط عمیق آنها با مردم کوچه و بازار سعی در تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر نمایند. وی همکاری اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را در اجرای طرح تذکر لسانی مهم دانست.در ادامه سیدرسول حسینی فرماندار و سرگرد برات زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان به ارئه توضیحاتی در این زمینه پرداختند.این جلسه در تاریخ ۹/۵/۹۲برگزار شد.

 

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 43 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،محفل انس با قرآن با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین با حضور قاری مصری در مسجد اعظم این شهرستان برگزار گردید.

 این مراسم که با حضور حجت الاسلام ثابتی امام جمعه،حجت الاسلام مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی،قاریان و فعالین قرآنی و فرهنگی بعد از نماز مغرب و عشاء ۸ مرداد ماه سال جاری برگزار شد.در ابتدا مراسم گروه تواشیح جامعه القرآن به اجرای برنامه پرداخت و در ادامه تعدادی قاریان شهرستانی و قاری مصری به تلاوت آیات قرآن مجید پرداختند.

 

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 64 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی همدان،حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در شب شهادت امیرالمومنین(ع) در مسجد موسی بن جعفر(ع) ماماهان سخنرانی نمود.

حجت الاسلام مهدیان در سخنانی به مناقب و فضائل علی(ع) پرداخت و افزود:علي (ع)  شخصيتي مي باشد که بعد از اشرف مخلوقات عالم حضرت محمد(ص) کسي داراي چنين فضل و مقامي نيست و البته بر فضائل  علي(ع) غير از خدا و رسول خدا  و خاصان درگاه  الهي خبر ندارند و درباره حضرت گفته شد که مقصود از  آيه ان تعدوا  نعمت الله  لا تحصوها« اگر نعمتهاي  خدا را بشماريد  نمي توانيد» فضائل  علي (ع) مي باشد.در حقيقت شيعه بيانگر حرکتي بر حق و برخاسته از وحي است که با معرفي پيامبر در طول دعوت بيست و سه ساله اش زمينه سازي گرديد و بعداز آن حضرت بر محور دو امانت مهم آن بزرگوار« اني تارک فيکم الثقلين کتاب الله و عترتي » در امتداد رسالت و براساس امامت حضرت امام علي بن ابي طالب (ع) بنا شد.عقايد شعييان ،ريشه دريافت حقايق عقيدتي را بعداز قرآن و پيامبر (ص) منحصر در اهل بيت مي دانند و ايشان را الگو و رهبر خويش مي شمارند و ولايت ايشان را واجب مي دانند ،چرا که اين بزرگواران گروهي هستند که بعداز پيامبر (ص) از طرف خداوند تبارک و تعالي ، براي حفظ دين برگزيده شده اند.

و از  آنجائي  که علي (ع) جامع اضداد و داراي اخلاق  وسجاياي متفاوت بودند  تا جائي  که هر کس و هرقوم  و گروهي او را بعنوان بزرگ  طريقت  خود خوانده اند  وی به اعتراف دشمنان امیرالمومنین(ع) درباره بزرگواری ایشان بیان داشت:یک فرد هر چقدر هم با کسی دشمن باشد،بغض و کینه داشته باشد،هرگز نمی تواند منکر فضیلتهای آن شخص شود. کما اینکه عمر که دشمنی اش با علی علیه السلام کاملا محرز است  بارها اعلام کرد" لولا علی مهلک العمر" چون نمی توانست منکر فضیلت علم و دانش امیرمؤمنین شود و یا معاویه هنگام شنیدن خبر شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام گفت: با مرگ علی بن ابی طالب علیه السلام بساط علم و دانش بر چیده شد.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 79 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،حجت الاسلام مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در دومین شب از لیالی پر برکت قدر در مسجد موسی بن جعفر(ع) ماماهان سخنرانی کرد.

حجت الاسلام مهدیان در سخنانی به صفات ارزنده حضرت علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت:از علم و آگاهی علیه السلام که پیامبر (ص) فرمودند: من شهر علم هستم و علی در آن است پس هر که می خواهد به شهر وارد شود باید از درش وارد شود.از حکومت علی علیه السلام که بر پایه ی عدالت و انصاف استوار است و دانه جویی را به ظلم از دهان مورچه ای نمی گیرد؟

وی در ادامه بیان داشت:اولین صفت،صفت قائد الغرالمجلین است که در معنای تحت الفظی به معنی رهبر سفید رویان در جمال فرورفته تعبیر می شود- غرالمجلین یعنی سفیدرویانی که زیبایی و تابناکی شان در جمال و فتاب فرورفته است. یعنی صفات باطنی تابناکشان قابل دیدن نمی باشد حالا از حضرت علی علیه السلام به عنوان رهبر این افراد نام برده است. علی علیه السلام رهبر و سرآمد افرادی است که صفات باطنی تابناکشان در زیر پرده پنهان شده است جوری که پیامبر می فرماید: اگر علی علیه السلام نقاب از چهره بردارند هر آینه مردم در مقابل ایشان به سجده می افتند.این مراسم با حضور امام جماعت مسجد موسی بن جعفر(ع) و دوستداران علی(ع) برگزار شد.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 55 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،دسته عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع) حضرت علی(ع) در شهرستان فامنین در ۲۱ ماه رمضان حرکت خود را آغاز کرد.

این دسته عزاداری که با حضور امام جمعه،سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و دوستداران عصمت و طهارت،روحانیون،مداحان و هیئات مذهبی،فعالین مساجد و.. از میدان آزادی تا مسجد اعظم را به عزاداری و سوگواری مولای متقیان علی(ع) پرداختند.

 

 

 

 

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 95 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در دومین شب از لیالی قدر در مراسمی که در مسجد شاهزاده علی اکبر(ع) برگزار گردید،سخنرانی نمود.

حجت الاسلام مهدیان در سخنانی به فضائل و مناقب امیرالمومنین(ع) پرداخت و اظهار داشت: از تقوای علی علیه السلام که چون در بیت المال به سراغش آمدند پرسید با امیرالمؤمنین کار دارید یا با علی؟ و چون پاسخ داد با علی، شمع بیت المال را خاموش کرد و شمع خود را برافروخت.از صبر و بردباری علیه السلام که پس از جریان غصب خلافت و در طی دوره ی خلافت ناحق خلیفه ها صبر کردند و به گفته ی خودشان صبری که گویا در دیدگانم خار و در گلویم استخوان فرو رفته است.از شجاعت علی (ع) که خود بارها می فرمود اگرتمامی اعراب برای جنگ با من صف آرایی کنند به آنها پشت خواهم کرد.در ادامه مصطفی جلوه امام جماعت مسجد حضرت علی اکبر(ع) نیز در خصوص فضائل و مناقب حضرت علی(ع) اظهار داشت:رسول اکرم(ص) می فرماید:اگر چنانچه تمام درختان قلم شوند،دریاها مرکب،جنیان نویسنده،آدمیان آمارگیر،نخواهند توانست آنهمه امتیازات والایی که علی(ع) دارد را برشمارند و حدودش را تعیین کنند.

در ادامه محمد یعقوبی مسئول کانون مداحان و هیئت مذهبی محبین الرقیه(س) درباره اعمال انجام شده در این مراسم بیان داشت:از برنامه های این شب،تلاوت قرآن مجید،خواندن ۳روز نماز قضا،خواندن دعای مجیر،ذکر و توسل روضه و مداحی در مدح امیرالمومنین(ع)،قرائت دعای جوشن کبیر،قرآن به سر گرفتن و متوسل شده به چهارده معصوم و در پایان حضور در قرآئت زیارت عاشورا و نیز قرائت دعای عهد پس از نماز صبح بود.گفتنی است مداح این مراسم علی رجبی از مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) در مدح امام علی(ع) گفت:خدایا ما را به قدر مولا علی(ع) نزدیک فرما.الهی آن شب که همه قرآن بسر می گیرند ما را توفیق بده قرآن را به دل کنیم.خیر،برکت،خرسندی،خوشبختی،سعادت دنیا و آخرت توشه ی شب قدرتان باد.

 

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 41 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،هسته فرهنگی چشمه نور وابسته به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در ۷ مرداد ماه سال جاری از خانواده شهید نظری دیدار کردند.

خدیجه برزگر مسئول هسته فرهنگی چشمه نور در این زمینه خبر داد:از برنامه های این هسته فرهنگی علاوه بر برگزاری گفتمانهای دینی با موضوعات مختلف مانند:سبک زندگی اسلامی در آیات و روایات،فضیلت شهادت در راه خدا و.. در ایام لیالی قدر به دیدار خانواده های شهدای شهرستان می روند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره فضیلت دیدار با خانواده شهداء،اظهار داشت:شهداى ما زنده‌اند؛ همچنان كه خداى متعال خبر داده است: «و لا تحسبنّ الّذين قتلوا فى سبيل اللّه امواتا بل احياء عند ربّهم يرزقون»؛ پيش خداى متعالند، زنده هستند، مشرف بر اين عالَمند، حوادث را مى‌بينند، سرنوشتها را مى‌بينند، اعمال من و شما را مى‌بينند. آن وقتى كه پاى ما به سنگى بخورد، آن وقتى كه نتوانيم خودمان را درست هدايت كنيم، اداره كنيم، زمين بخوريم، آنها نگران ميشوند. آن وقتى كه ميفهميم، مى‌بينيم، محكم قدم برميداريم، راه را مستقيم حركت ميكنيم، به هدف نزديك ميشويم، آنها خوشحال ميشوند.

اعضاء هسته فرهنگی چشمه نور پس دیدار با خانواده شهید نظری بر سر مزار این شهید بزرگوار حاضر شدند. این دیدار در تاریخ۷/۵/۹۲ انجام پذیرفت.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 54 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،حجت الاسلام و المسلمين سيديوسف مهديان سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان فامنين در آستانه فرا رسيدن روز جهاني قدس در بيانيه اي اظهار داشت: روز جهاني قدس؛ روز وحدت آحاد مسلمين جهان با هدف مطالبه حقوق پايمال شده ميليون‌ها انسان آزاده و مسلمان در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين از چنگال دژخيمان صهيونيست است، اين روز با آينده نگري و ابتكار حضرت امام خميني (ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) به نماد بزرگ اعلام انزجار و خشم جهان اسلام و مسلمين از نظام مستكبرين جهاني تبديل شده است.

وي در ادامه از مردم شريف، مؤمن، انقلابي و روزه‌دار شهرستان فامنين دعوت كرد با شناخت صحيح و بصيرت،  پرشورتر از سال‌هاي قبل، همگام، همصدا و همدل با ساير مسلمانان ديگر شهرها در راهپيمايي روز جهاني قدس حضور يافته و فرياد آزادي قدس شريف را سر دهند.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 52 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان،‌دومين دوره از مسابقات قرآنی تسنیم ویژه مدیران،کارکنان و همسران آنان در دستگاههای فرهنگی کشوردر شهرستان فامنین برگزار می گردد.

 عادل قلي پور كارشناس امور قرآني اداره تبليغات اسلامي شهرستان فامنين در توضيح اين خبر افزود: دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه مدیران، کارکنان و همسران آنان در دستگاههای فرهنگی کشور، توسط سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای دومین سال متوالی برگزار مي گردد. اين مسابقات شامل رشته هاي مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن کریم، تحت عنوان « تسنیم» و با هدف تلاش در جهت منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر گسترش فرهنگ قرآن کریم در میان آحاد مردم و ارتقای سطح معلومات و آموزه های قرآنی در سال 1392 برگزار می گردد.

زمان ثبت نام این دوره از مسابقات از تاریخ 5 مرداد لغایت 5 شهریور ماه 1392 ،بوده و مرحله استانی (مهر وآبان) و مرحله کشوری در بهمن ماه برگزار خواهد شد .

 

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 44 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،مراسم لیالی قدر همچون سالهای گذشته و با شکوه بیشتر در مساجد شهرستان فامنین برگزار گردید.

در اکثریت مساجد شهر فامنین مانند: مسجد اعظم،مسجد حضرت علی اکبر(ع)،مسجد امام حسن مجتبی،مسجد جامع و.. مردم با حضور در مساجد تلاش می کنند از برکات و فضائل این شبها بهره کامل را ببرند.قرآئت دعای جوشن کبیر،قرائت قرآن،مراسم قرآن بر سر گذاشتن و سخنرانی از جمله برنامه های برگزار شده در این مساجد است.

در این مراسمات مردم متدین و روزه دار فامنین در این شب های پرفضیلت با شب زنده داری و انجام اعمال این شبهامانند:اقامه نماز شب قدر،قرائت قرآن و استغفار به درگاه ایزد منان روح و جان خود را در چشمه زلال عبودیت تطهیر کنند.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 57 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان سخنرانی کرد.

حجت الاسلام مهدیان در سخنانی به فضائل شب قدر اشاره کرد و افزود: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.این شب،شب نزول قرآن،شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.
وی در ادامه افزود:پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره قدر فرمودند:هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد،تمامی گناهانش آمرزیده میشود.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 50 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مسجد موسی بن جعفر(ع) این شهرستان حضور یافت.

در این مراسم که جمعی از روحانیون و عموم مردم فامنین حضور داشتند،حجت الاسلام چراغی مهربانی با بندگان خدا از ویژگی های بارز امام مجتبی(ع) بود امام همواره مهربانی را با مهربانی پاسخ می گفت. حتی پاسخ او در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود. هم چنان که نوشته اند،امام گوسفند زیبایی داشت که به او علاقه نشان می داد. روزی دید گوسفند در گوشه ای افتاده و ناله می کند. جلوتر رفت و دید که پای آن را شکسته اند. امام از غلامش پرسید: «چه کسی پای این حیوان را شکسته است؟». غلام گفت: «من شکسته ام». حضرت فرمود: «چرا چنین کردی؟» گفت: «برای این که تو را ناراحت کنم». امام با تبسمی دلنشین فرمود: «ولی من در عوض، تو را خشنود می کنم و غلام را آزاد کرد».2 هم چنین آورده اند،روزی امام مشغول غذا خوردن بودند که سگی آمد و برابر حضرت ایستاد. حضرت هر لقمه ای که می خوردند، یک لقمه نیز جلوی آن می انداختند. مردی گفت: «یا بن رسول الله! اجازه دهید این حیوان را دور کنم. امام فرمود: نه،رهایش کنید.من از خدا شرم می کنم که جانداری به غذا خوردن من نگاه کند و من به او غذا ندهم.

امام بسیار با گذشت و بزرگوار بود و از ظلم و ستم دیگران چشم پوشی می کرد. بارها پیش می آمد که واکنش حضرت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاکار می شد.گستره گذشت و مهرورزی امام، آن قدر پردامنه بود که قاتل او را هم در برگرفت.این مراسم جشن توسط پایگاه شهید آوینی و کانون فرهنگی انصارالمهدی(عج) مسجد موسی بن جعفر(ع) در تاریخ ۲/۵/۹۲ بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 45 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) از برگزاری مراسم جشن به همین مناسبت در مسجد اعظم این شهرستان خبر داد.

این مراسم با حضور امام جمعه،فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و ارگانهای دولتی و عموم مردم ولایتمدار فامنین برگزار گردید.حضرت آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در سخنانی ضمن تبریک این روز به شیعیان و همچنین تبریک بمناسبت ماه مبارک رمضان و بندگی خالصانه به حاضرین،بیان داشت:امام حسن مظهر آزادگی برای مسلمانان بوده است و با صلح بموقع خود بسیاری از فنته ها را خنثی نمود.وی افزود:امام حسن از آغاز بیعت مردم با حضرت علی(ع) و تا لحظه شهادت آن حضرت نزدیکترین یار و قوی ترین بازوی پدر بشمار می رفت.و در جریان بیعت و سه جنگ نهروان،جمل و صفین حضور جدی در کنار آن حضرت داشتند.

وی در ادامه به فضائل و کرامات امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت:ترس از خدا،بخشندگی نسبت به مردم،سرشت پاک و خداجو و.. نمونه ای از مکارم است.این جشن در تاریخ۱/۵/۹۲ به صرف افطار در مسجد اعظم این شهرستان برگزار شد.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 65 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،روحانی مستقر روستای اصله از توابع شهرستان فامنین با حجت الاسلام سیدیوسف مهدیان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام محمود کرمی روحانی مستقر روستای اصله به مسائل فرهنگی روستای اصله اشاره کرد و افزود:علاوه بر برپایی نماز جماعت در مسجد این روستا،برنامه های فرهنگی،مناسبتی نیز در این روستا برگزار می گردد.حجت الاسلام مهدیان به اهمیت طرح استقرار روحانی در روستاها اشاره کرد و اظهار داشت:طرح استقرار روحانی در روستاها یکی از موثرترین و موفق ترین طرح های سازمان تبلیغات اسلامی است که در اصلاح و ارشاد جامعه اهمیت بسزایی دارد.روحانیون علاوه بر ارشاد به پاسخگویی به مسائل شرعی و رفع شبهات اعتقادی و حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارند.

در ادامه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بیان داشت:حضور روحانی در مساجد باعث زنده و پویا شدن این اماکن می شود به بیانی دیگر روحانیت محور تمامی فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی است.گفتنی است در این دیدار امام جماعت روستای قزل آباد نیز حضور داشتند.این دیدار در تاریخ ۳۱/۴/۹۲ انجام پذیرفت.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 41 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان، جناب آقاي قره باغي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان فامنين و سيد يوسف مهديان سرپرست اداره تبليغات اسلامي ديدار داشتند.

در اين ديدار كه در دفتر سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان فامنين برگزار شد در مورد برنامه هاي فرهنگي سطح شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

گفتني است حجت الاسلام مهديان ضمن عرض خير مقدم، افزود با توجه اينكه اجراي برنامه هاي فرهنگي از رسالت هاي هر دو اداره است، وي همچنين خواستار تعامل و همكاري با همديگر در اجراي برنامه ها از جمله برنامه هاي قرآني شد. آقاي قره باغي نيز ضمن بيان پتانسيل فرهنگي موجود در سطح شهرستان افزود: همكاري و عدم موازي كاري در اجراي برنامه هاي فرهنگي توسط ارگان هاي فرهنگي، باعث رشد و تقويت اينگونه برنامه ها خواهد شد.این دیدار در تاریخ ۱/۵/۹۲ انجام پذیرفت.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 41 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان، مراسم ليالي قدر شهر فامنين به صورت متمركز در مسجد اعظم اين شهر برگزار خواهد گرديد.

حجت الاسلام و المسلمين سيديوسف مهديان سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان فامنين در توضيح اين خبر گفت: امسال با هدف هرچه باشكوه تر شدن مراسم ليالي قدر،‌ كليه مراسمات اين ليالي در مسجد اعظم شهر فامنين برگزار خواهد شد.

ايشان در ادامه ضمن اشاره به برخي فضائل ليالي قدر افزود: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 39 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

 به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان،‌ عادل قلي پور كارشناس امور قرآني در توضيح اين خبر افزود: همزمان با سراسر كشور مرحله اول يازدهمين دوره از مسابقه احسن الحديث در سطح شهرستان فامنين برگزار شد.

 منبع اين مسابقه كه در مرحله اول به صورت غير حضوري برگزار شد شرح نامه 31 حضرت امام علي عليه السلام به حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام بود كه همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبي عليه السلام آغاز گرديد.

لازم به ذكر است كه ستاد مسابقات احسن الحديث مركز نشر معارف قرآن و نهج البلاغه مي باشد كه با همكاري مراكز قرآني سراسر كشور برگزار مي گردد و در نهايت به برگزيدگان مرحله پاياني جوائز متعددي از جمله كمك هزينه سفر زيارتي كربلاي معلي و مشهد مقدس اهداء خواهد گرديد.   

حميدرضا گرشاسبي بازدید : 61 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان،همایش زندگی سالم در پناه قرآن و عترت ویژه خواهران در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین با سخنرانی دکتر جلیل بابائی محقق و پژوهشگر قرآنی برگزار گردید.

در این همایش که سرپرست اداره تبلیغات اسلامی،مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالین فرهنگی و قرآنی حضور داشتند،دکتر بابائی در سخنانی به تغذیه قرآنی پرداخت و افزود:قرآن کریم کتاب هدایت بشر تا قیامت است لذا از هیچیک از امور مهم و تاثیرگذار در زندگی انان فروگذار نکرده است.تغذیه از اموری است که مورد توجه ویژه قرآن کریم است.قرآن کریم علاوه بر توجه به اصول کلی و اساسی تغذیه از برخی از غذاها نام برده است که اهمیت و ارزش غذایی و درمانی بالایی دارد که مورد توجه دانشنمدان امروزی نیز هست.

وی اظهار داشت:پیشگیری از بیماریها قبل از درمان باید صورت گیرد.باید روش غذا خوردن را بدانیم تا مریض نشویم.یکی از دلایلی که بیماریها زیاد شده اینست که روش غذا خوردن را بلد نیستیم.باید طرز غذا خوردن خود را اصلاح کنیم و آن چیزی که در قرآن بعنوان شفا بیان شده از آن استفاده کنیم.دکتر بابائی بیان داشت:سفارش قرآن کریم به استفاده از غذاهای پاکیزه و حلال، نهی از تحریم طیّبات، نهی از غذاهای غیربهداشتی و پرخوری، دقت در نوع غذای مصرفی، توجه به آفریدگار هنگام مصرف غذا، امساک و روزه و... زمینه مناسبی برای سلامتی انسان فراهم مي‌آورد و دست کم از جنبه پیشگیری اهمیت دارد. در این میان اشاره قرآن به نام برخی غذاها قابل توجه است؛ به خصوص این که این غذاها به لحاظ مواد مغذّی، ارزشمند هستند و نقش مهمي در درمان و پیشگیری، دارند.این همایش در تاریخ۱/۵/۹۲ برگزار گردید.

تعداد صفحات : 92

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1836
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 226
  • باردید دیروز : 154
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 226
  • بازدید ماه : 1,179
  • بازدید سال : 11,498
  • بازدید کلی : 193,189